Huhuu

25.5.2011




Tuli vaan mieleen, kun kevään ja kesän juhlakausikin on alkamassa, että olen surkea lahjanantaja. Mulla tulee aina hiki ja ressi, kun pitäisi keksiä jotain, jossa on oikeasti ajatusta. Tekisin lahjat mielelläni itse, mutta olen tosi arka antamaan mitään omatekoista. Oma maku kun on mitä on. Se mistä itse pitää saattaa olla toisen mielestä jotain ihan kamalaa. Tiedättekös sen kiusallisen hetken, kun toinen avaa pakettia ja jo ilmeestä näkee, että nyt ei mennyt nappiin? Näin on joskus käynyt. Siksipä lahjani ovat nykyään ärsyttävän hajuttomia ja mauttomia. Miten toiset keksii aina jotain kivaa?

Itseäni osaan kyllä lahjoa. Tämänpäiväinen lahja oli minulle elintärkeä päikkäriajan terapiahetki. Sen seurauksena mieli piristyi ja omppupuun oksaan syntyi pöllöpariskunta. Taidan ripustaa oksan yläkertaan menevään portaikkoon.

Moni on muuten kysynyt mistä hankin origamipapereita. Muutaman kerran olen tilannut niitä täältä. Pistän myös talteen kivoja lahjapapereita ja muitakin papereita. Kaikki käy, kunhan paperi on tarpeeksi ohutta taiteltavaksi. Sanomalehdissä on usein hienoja kuvituksia, etenkin mainoksissa. Sarjakuvista saa upeita papereita tai vaikkapa puhelinluettelon karttasivuista. Ei muuta kuin silmä tarkkana! Joku saattaa tunnistaa vasemmanpuolisen pöllön paperin. Se on Clasun ilmaista lahjapaperia.

6 kommenttia:

  1. Kiitos tosta origamikauppalinkkivinkistä! Täällä Japanissa origamipapereita on tietty mielin määrin eri kuoseilla, printeillä ja materiaaleilla mutta olen jo miettinyt että mistä mä paperini sitten Suomessa ostan.. Kiitos siis tuosta vinkistä :)

    VastaaPoista
  2. Ihania! Mistä löytyy pöllön taitteluohje?

    VastaaPoista
  3. Tunnistin paperin heti ja naurahdin - sama papru täälläkin käytössä askarteluissa :)

    Hienot pöllöt!

    VastaaPoista
  4. Ihanat pöllöt! Tällaiset ottaisin kiljuen vastaan lahjoina!!!

    VastaaPoista
  5. Milla; Varmasti sekoaisin japanilaisessa paperikaupassa!

    Hanna; Googlettamaan vaan ja alkaa origamiohjeita löytymään - jopa ohjevideoita :)

    Riikka; Harvinaisen kiva paperi. Paitsi se toinen puoli.

    Nonna; Kiitosta vaan :)

    VastaaPoista
  6. Hei! Tutustuin blogiisi ystäväni JohannaK:n suosituksella (Löytö -blogin pitäjä). Olen hiljattain innostunut origameista, joten linkitin tänne aiheen tiimoilta. Kirjoitan ruotsiksi Konst & Liv -blogissa osoitteessa: thinkerbellissimo.blogspot.com.

    Kiitos inspiroivista jutuista! Tulen uudelleen! :)

    VastaaPoista